Mazda se suočava sa kolektivnom tužbom u SAD, gde vlasnik jednog od njihovih automobila tvrdi da postoji veliki nedostatak u onome što je zapravo vrlo uobičajena bezbednosna karakteristika.
Tužba je podneta Okružnom sudu SAD za Centralni okrug Kalifornije.
Vlasnik Mazde CX-50 iz Pensilvanije Džošua Melcer tužio je proizvođača automobila i traži 5 miliona dolara, nakon incidenta u kojem je njegova ćerka iskočila iz vozila u pokretu.
U pitanju je karakteristika zbog koje vozač treba da pritisne papučicu kočnice prilikom pokretanja automobila, kada se na instrument tabli prikaže poruka: “Pritisnite kočnicu da biste pokrenuli vozilo”.
Ćerka je prvi put sela za volan nove Mazde i tada se dogodio incident
Melcer je rekao da je kupio CX-50 u maju i da je svoju ćerku naučio da upravlja vozilom.
Dve nedelje kasnije, tokom njenog prvog pokušaja vožnje, dogodio se incident.
“Pritisnula je start-stop dugme. Na displeju je zatim izašlo obaveštenje: Pritisnite kočnicu da pokrenete vozilo”, navodi se u Melcerovoj tužbi.
“Tada je pritisnula kočnicu i prebacila vozilo iz položaja Park u Drive. Vozilo je odmah krenulo unazad. Pokušala ga je kontrolisati, uključujući pritiskanje kočnice, ali ni kočnice ni upravljač nisu reagovali.”
Uplašila se i iskočila iz auta
Čini se da je Melcerova ćerka mislila da pritiskom na kočnicu započinje vožnju, a ne da treba pritisnuti kočnicu i zatim ponovno stisnuti dugme za start.
Njegova ćerka, čije godine nisu poznate, navodno se uplašila za sopstveni život i iskočila iz automobila kroz vozačeva vrata, a Mazda je nastavila da se kreće sve dok nije udarila u ivičnjak, a potom i u komšijsko drvo, zbog čega je Melcer platio štetu.
Mazda je negirala da su funkcija na CX-50 i način na koji je funkcionisala bili neispravni, a menadžer servisa kod ovlašćenog dilera rekao je vlasniku da je vozilo bilo ubačeno “u brzinu” dok je bilo u režimu “accessory mode”, pre nego što je motor bio uključen, zbog čega upravljački i kočioni sistemi nisu mogu da funkcionišu.
Melcer traži finansijsku odštetu i tvrdi da su vlasnici Mazdi opremljenih sistemom za pokretanje na dugme od 2017. godine preplatili automobile jer je “kvar” doveo do smanjenja njihove vrednosti.
Simptom/B92/Index.hr