Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je za RTS da se trudio da od momenta kada je stupio na čelo glavnog grada ono što je primenjivao na Novom Beogradu kao predsednik opštine preslika na nivo prestonice i da postavi pet aspekata politike – vrednosni, socijalni, bezbednosni infrastrukturni i ekološki.
Govoreći o socijalnim merama, Šapić je izdvojio besplatne vrtiće.
“Podsetiću vas da nema grada u regionu ove veličine koji ima sve besplatne vrtiće. U ovom momentu u državne vrtiće ide 65.000 dece, plus u privatne 25.000. Otkada smo podigli tu subvenciju za privatne vrtiće na 33.000, još 3.000 dece je upisano u privatne vrtiće samo u poslednjoj godini”, rekao je Šapić.
Podsetio je i na besplatne udžbenike i na 20.000 đačke pomoći za nadoknadu za udžbenike, kao i na to da su tokom leta svi bazeni bili besplatni za Beograđane.
Šapić je objasnio da je vrhunac te socijalne politike uvođenje besplatnog javnog prevoza od 1. januara. Na pitanje da li će za to biti dovoljno novca u budžetu, odgovorio je da ga svi to pitaju.
“To pitanje su mi svi postavili svaki put kada smo jednu od ovih mera donosili i svi su govorili da nakon par meseci nećemo moći da funkcionišemo, a moći ćemo i nakon ovoga, jer je to jedno dobro planiranje. To je, u stvari, stavljanje u prioritet nekih stvari koje smatrate da treba da budu deo vaše politike”, rekao je Šapić.
“U škole i vrtiće se postavlja najmoderniji softver koji detektuje oružje”
Istakao je da je u toku jedan od najvećih bezbednosnih projekata u Beogradu – postavljanje video-nadzora u svim dvorištima škola i vrtića.
“Postavljamo najmoderniji softver kojeg nema u ovom delu Evrope, zato što će detektovati oružje i vatreno i hladno, koji će pokušati da pomogne policiji. Imaćemo našu, pored tehničke, i fizičku podršku. Znači, naše službe koje će dolaziti u vrtiće, škole i da patroliraju krajevima grada, ne da bi nekoga plašili, nego da bi upravo bili preventivni aspekt, da se nešto ne bi desilo, da bi pomogli beogradskoj policiji”, naveo je gradonačelnik Beograda.
Govoreći o javnom prevozu, Šapić je rekao da je u toku najveća reforma javnog prevoza u istoriji Beograda i da će nova vozila biti plava kako bi se videlo da su potpuno nova.
“Već je stiglo nekih 200-300 vozila. Očekujemo da do kraja godine pričamo samo o autobusima, da će biti 1.200 novih vozila. Kad vidite plavi autobus, znači da on nije mlađi od decembra 2022, tj. da nije stariji od januara 2023. godine”, rekao je Šapić.
Dodao je da očekuje da se tokom januara i februara raspišu nabavke za tramvaje i električne autobuse i osvrnuo se na kritike opozicije povodom trolejbusa čije je ukidanje najavljeno i da o tome nije konsultovana struka.
“Ja se na njih ne bih obazirao. Zato što kad god ih pitam ko ste vi, šta vas preporučuje i ko su ljudi koji me kritikuju, oni tada to prevaziđu”, rekao je Šapić i dodao da nikada nije imao ni sa jednim zdravorazumskim predlogom opozicije.
Naveo je da nema problem ni sa dijalogom, ni da sarađuje sa opozicijom, ali da neće da razgovara sa ljudima koje, kako je rekao, “ne interesuje istina” i “koji pokušavaju sve ono što je smisleno da obesmisle”.
“Ne postoji nijedna odluka za ove dve i po godine koju smo doneli koja je loša. Postoje one koje smo uspeli bolje da sprovedemo i one koje nismo. Ni od jedne nismo odustali”, rekao je Šapić.
Problem rešavanja zagađenja vazduha dugotrajan proces
Govoreći o ekološkom aspektu, Šapić je rekao da je problem rešavanja zagađenja vazduha dugotrajan proces i da se za to donose desetogodišnji planovi i dodao da Beograd već dugo nije u vrhu liste najzagađenijih gradova na svetu.
“Menjamo stare kotlove, menjamo kotlove na mazut, ali recimo i javni prevoz. Mi do kraja sledeće godine nećemo imati nijedno vozilo našeg javnog preduzeća koje je na naftu ili na benzin. Svi će biti ili na gas ili električni. To su stvari koje smanjuju zagađenje”, rekao je Šapić.
Dodao je da besplatnim javnim prevozom žele da motivišu ljude da ne idu svojim vozilima u centar grada i da će sledeće godine biti povećana frekvencija autobusa, kao i da je ideja da se ni na jednu liniju autobusa u širem centru grada ne čeka duže od 10 minuta.
Simptom/RTS