Petak, 04. oktobar 2024.
Simptom... jer to tražite!

Popularni predsednik Meksika koji je godinama držao “banak” medijima, povlači se iz javnog života

Foto: printscreen
Politika Svet 27. septembar 2024. 15:14
Podeli:

MEKSIKO – Tokom svog skoro šestogodišnjeg mandata, jutarnji brifinzi za medije predsednika Lopeza Obradora, poznati kao „las manjaneras“, pružili su mu moćno oruđe tokom mandata: direktnu vezu sa njegovom političkom bazom. Emitovanje uživo na vladinim i lokalnim kanalima, vesti i strimovanje onlajn, bez zastajkivanja i pauze “ni za gutljaj vode” i kontinuirana priča, ponekad više od tri sata, ostaće zabeleženi u pamćenju svakog stanovnika ove velike zemlje.

 

 

Pre nego što ode sa funkcije (u ponedeljak), dnevni brifinzi, koje vole mnoge pristalice, a protivnici kritikuju kao pune neistina i ličnih napada, predstavljaju simbol posebnog brenda narodnog populizma kojim je Lopez Obrador postao jedna od najmoćnijih političkih snaga Meksika. To je model na koji će njegova naslednica i štićenica, izabrana predsednica Klaudija Šejnbaum, teško moći da oponaša.

„Nacionalni razgovor se vrti oko njega“, rekla je Danijela Lemus, profesorka sa Nacionalnog autonomnog univerziteta u Meksiku koja istražuje političku komunikaciju i koja je pisala o pomenutim brifinzima. „On je protagonista mananera… i ono što on kaže postaje glavna tema razgovora u medijima, danju i noću.

Kada je Lopez Obrador pobedio na predsedničkim izborima 2018. godine, on se predstavio kao borac za siromašne, radničke i ruralne Meksikance koje je politička elita dugo zanemarivala. Brifinge je počeo da održava odmah po preuzimanju dužnosti tog decembra i nastavio je da to čini svakog radnog dana, gotovo bez greške, tokom svog vremena na funkciji.

Oni su popularni u njegovoj bazi: jedan stariji odrasli par u Meksiko Sitiju, na primer, religiozno se uključuje na malom televizoru zaglavljenom između kesa semena i orašastih plodova na svojoj tezgi na pijaci hrane. Na drugoj strani, prodavac časopisa snimao je emisiju za gledanje uveče posle posla. Još jedan obožavalac AMLO-a, kako je predsednik popularno poznat, prenosio ga je na društvenim mrežama dok je tražio posao.

„Mananere su nam otvorile oči. One nam svima pokazuju šta je gospodin Lopez Obrador postigao“, rekao je Hesus Ernandez Alarkon, 79-godišnji prodavac pečenog kukuruza. „Shvatili smo mnogo jer su mediji puni laži, mnogi su nas prevarili. Sada kada imamo mananere, sve se promenilo za mene.”

Lopez Obrador često koristi prostor da pruži ažurirane informacije o ključnim projektima i odgovori na pitanja svakoj grupi novinara i uticajnih ljudi na društvenim medijima koji su naklonjeni vladi, od kojih su neki stekli platformu svojim učešćem na brifinzima — kao što je Karlos Pozos Soto, ekscentrik , pro-AMLO figura poznatija kao Lord Molecule.

Simptom M.P./AP

Autorski tekstovi Simptoma podležu pravilima o navođenju izvora; tekst se može uz gorepomenuto u celini ili delovima preuzimati.
0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
Copyright 2024