Most kao nova veza i atrakcija
Stari železnički most, izgrađen 1884. godine, biće revitalizovan i transformisan u pešački most koji će povezivati Novi Beograd i Topčider kroz šetalište. Na novobeogradskoj strani, pristup mostu vodiće kroz novoformirani park, dok će šetalište uključivati odmorišta i vidikovce s panoramskim pogledom na reku i grad.
“Cilj je da ljudi ne samo prelaze most, već da se zadrže i uživaju u pogledu – istakli su iz kompanije „Beograd na vodi“, dodajući da ispitivanja pokazuju kako konstrukcija mosta može u potpunosti da ispuni novu namenu.
Deo šire urbanističke transformacije
Pored obnove mosta, u blizini će biti izgrađen Novi Savski most, tunel koji povezuje Ekonomski fakultet s Bulevarom despota Stefana, kao i park Sveti Nikola s podzemnom garažom kapaciteta 420 mesta.
“Most neće biti samo veza, već i zelena oaza usred urbanog ambijenta – rekao je ministar Siniša Mali, najavljujući dodatne projekte poput Linijskog parka i povezivanja šetališta s Bulevarom vojvode Mišića i Topčiderom.
Istorija mosta kao inspiracija
Stari železnički most, prvi most u Beogradu koji je povezao Srbiju i Austrougarsku, ima bogatu i turbulentnu istoriju. Od izgradnje 1884. godine, pretrpeo je brojne ratne štete, rušenja i obnove. Poslednja velika rekonstrukcija izvedena je nakon Drugog svetskog rata, kada je most dobio svoj današnji izgled.
“Njegova revitalizacija simbolizuje očuvanje istorije i modernizaciju grada – izjavio je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije ističući značaj ovog projekta za Beograd.
Planirano je da obnova mosta bude završena do 2027. godine, kada će Beograd ugostiti specijalnu međunarodnu izložbu „Ekspo“.
Simptom/Nekrenine.rs