Period raspoloživosti ovog kredita je pet godina, a korisnik je JKP “Beogradski metro i voz”. Period otplate kredita je 13 godina uključujući period počeka od 5,5 godina, a kamatna stopa je varijabilna i bazira se na 6M EURIBOR-u, uvećanom za fiksnu maržu od 1,65 odsto godišnje.
Provizija na nepovučena sredstva je 0,65 odsto i plaća se polugodišnje tokom perioda raspoloživosti, preciznije i poslednjeg dana perioda raspoloživosti, na nepovučeni iznos kredita.
Za sprovođenje ovog zakona obezbeđivaće se sredstva u budžetu Srbije.
Kako se navodi u razlozima za donošenje tog zakona, izgradnja metroa u prestonici predstavlja projekat od velikog značaja za grad, posebno što je Beograd jedan od retkih glavnih gradova u Evropi koji nema metro prevoz.
Zakonom o budžetu Srbije za 2024. odobreno je zaduživanje kod Stranih investicionih korporacija, fondova i banaka za Projekat izgradnje beogradskog metroa, faza I, u iznosu do 1,5 milijardi evra, koji se odnosi na Ugovor o kreditnom aranžmanu u iznosu do 178.382.740,33 evra.
Kako je navedeno u razlozima za donošenje ovog zakona, projekat izgradnje metroa u Beogradu u najvećoj meri može da utiče na uzdizanje grada Beograda na nivo visokog ranga među metropolama i prestonicama centralne, istočne i jugoistočne Evrope, prema merilima održive ekonomije i napredne tehnologije, veće teritorijalne kohezije grada, kao i višeg nivoa pristupačnosti saobraćajnoj i drugoj infrastrukturi.
Podseća se da je između vlada Srbije i Francuske, kao i grada Beograda novembra 2014. potpisan Memorandum o razumevanju o gradnji metroa u Beogradu.
Ugovor o kreditnom aranžmanu u iznosu do 178.382.740,33 evra između Srbije koju predstavlja Vlada, postupajući preko Ministarstva finansija kao zajmoprimca aranžiran od strane Deutsche Bank Aktiengesellschaft Filiale Hong Kong (osnovane u Saveznoj Republici Nemačkoj sa ograničenom odgovornošću akcionara) potpisan je 20. septembra.
Simptom/RTS/Tanjug