Maestro Karlo Ponti već je imao prvu probu sa orkestrom Beogradske filharmonije, koji se raduje što će izvesti sjajan repertoar pod njegovom dirigentskom palicom.
„Imamo sjajan repertoar Nina Rote i Đakoma Pučinija, ali pre svega, izvešćemo, i mislim da je to beogradska premijera, svitu iz filma La Strada koji je režirao Federiko Felini, a koji je producirao moj pokojni otac, Karlo Ponti. To je divno delo i uzbuđeni smo što ćemo ga izvesti pred beogradskom publikom na otvaranju Bemusa“, naglašava gost Beogradske hronike.
Ponti dodaje da prvi put sarađuje sa muzičarima iz Srbije i entuzijazam koji vidi kod njih, učinio je da se odmah oseti kao da je kod kuće, i veoma ga nadahnjuje saradnja sa takvim profesionalcima.
Na koncertu u četvrtak publika će najpre imati prilike da čuje Simfonijski preludijum Đakoma Pučinija, jedno od njegovih prvih velikih dela namenjenih za orkestar koje je komponovao kao preteču operskim delima.
„Tu se već vidi predivna lirika koja prožima muziku Đakoma Pučinija. Zaista fenomenalno delo za otvaranje festivala i mislim da će ga publika odlično primiti. Zatim prelazimo na delo Nina Rote za kontrabas i orkestar, sa sjajnim mladim srpskim kontrabasistom Strahinjom Mitrovićem. Izvešćemo Divertimento končertante za kontrabas i gudače Nina Rote i završavamo svitom iz La Strade“, navodi dirigent.
Misija umetnika – obrazovanje publike i mladih talenata
Maestro Ponti ističe i da je najvažniji deo karijere bilo kog muzičara ili umetnika prvenstveno da publici donese određeni interpretatorski koncept koji joj će se dopasti.
„Ako ja kao muzičar, kao umetnik, uspem da nadahnem publiku koja nema nikakvo znanje o klasičnoj muzici, da se ponovo vrati u koncertnu dvoranu, to znači da sam ispunio svoju dužnost kao umetnik.“
Isto tako, smatra da muzičari i umetnici u celini treba da se oduže mladim generacijama i uključe u pedagogiju i obrazovanje.
„Kad god imam priliku, učestvujem u obrazovanju mlade publike i pružanju podrške muzičkim talentima. Formirao sam orkestar u Los Anđelesu koji se zove Virtuoz i njegova misija je da pruži podršku mladim muzičarima i izučavanju muzike.“
Dirigovanje sestrinska disciplina filmskoj umetnosti
Ponti navodi i da njegova ljubav prema muzici potiče od detinjstva jer je stalno bio okružen klasičnom muzikom.
„Počeo sam kao vrlo mlad da sviram, ali moj otac, koji je potajno želeo da bude dirigent, koji je poštovao dirigente i tu profesiju, predložio je da se oprobam u dirigovanju. I probao sam pre mnogo godina i muzičari u orkestru su dobro reagovali na to i moji nastavnici dirigovanja takođe, tako da sam zahvalan ocu na tome što me je usmerio ka ovom zvanju, ali mislim da ovo što ja radim, dirigovanje, da je to sestrinska disciplina filmskoj umetnosti kojom se on bavio“, naglašava dirigent.
„Dakle osoba mora da poseduje posebnu viziju kao što i reditelj mora da ima. Mora da oseća muziku. Postoji emotivni karakter u dirigovanju koji je prisutan, koji komunicira sa publikom i sa orkestrom, kao što i glumci moraju da prenesu osećanja, ja moram da sarađujem sa orkestrom“, objašnjava maestro Karlo Ponti na kraju gostovanja u Beogradskoj hronici.
Simptom/RTS